Rages en modeverschijnselen
Het is leuk om te zien, hoe opeens iedereen eenzelfde product koestert. Soms zijn het presentjes die je gratis bij de boodschappen krijgt en dan weer is het een speelgoed dat in de speelgoedwinkels massaal in de schappen ligt. Met mazzel, marketing en een leuk product is binnen de kortste keren een rage te veroorzaken.
Modeverschijnsel
Soms ontstaat een rage gewoon. Niemand die dan meer weet waar het vandaan komt. De activiteit, het spelletje of het modeverschijnsel kan ook net zo snel weer van het toneel verdwijnen. Vooral de kledingbranche is sterk in het creëren van rages. Het ene seizoen dragen alle meiden
hot pants en het volgende jaar zie je ze niet meer. De ene week zijn bekant alle schoolkinderen op het schoolplein aan het knikkeren en een paar weken laten is de elastiektwist opeens weer
in. Het blijft een wonderlijk fenomeen, de rage. Maar interessant is het wel.
Schuim
In het uitgaansleven bedacht men een nieuw soort feest met kanonnen die de dansers overdekken met schuim. Het onschuldige schuim gaf hilarische partijen. Jongvolwassenen speelden als kinderen op de dansvloer en hadden plezier tot het ochtendgloren. Tot men genoeg had van de schuimparty's. Toen moest er iets nieuws gevonden worden om een optimale uitgaansbeleving te bewerkstelligen. Dat nieuwe werd gevonden in de PaintGlow Party's. Een rage was geboren.
Skippybal
Sport kent ook verschillende rages, die vaak het midden houden tussen sport en spel. De skippybal was zo'n rage. De Kangoo Jumps ontwikkelden van rage tot fenomeen in sportland. De springveerschoenen werden in korte tijd razend populair en de (web)winkels die Kangoo Jumps aanbieden deden goede zaken. Er werden workouts en workshops aan gekoppeld en Kangoo Jump evenementen veroverden het land.
Tip
Grote en kleine rages, ze blijven leuk om te volgen. We verzamelen ze hier in deze
special.
Hebt u een rage-tip? Geef hem dan via het reactieformulier door en dan gaan we ons ook over die rage buigen.